6/10/2016 04:43:00 AM

Wattpad- najważniejsze informacje o obsłudze

Hej :)
Na początku chciałam Was przeprosić, bo od dwóch miesięcy nie ma żadnych nowych postów, ale postaram się to zmienić.

Dzisiejszym tematem posta jest strona: wattpad
Na tejże stronie można czytać książki i opowiadania udostępnione przez użytkowników. Strona w obsłudze nie jest zbytnio skomplikowana.

Jak założyć konto na wattpad?

Wchodzimy na stronę internetową: wattpad.com


Po wejściu na stronę zauważamy niemalże od razu w prawym, górnym rogu strony internetowej: "Zaloguj się" i "Załóż konto". Klikamy w załóż konto.



Wyskoczy nam wtedy takie oto okienko:


Wpisujemy nazwę użytkownika, adres e-mail i hasło. Jeśli chcemy założyć konto z facebooka, od razu mówię, że nie polecam. Nazwa użytkownika będzie brzmiała jak nazwa Waszego konta na tamtej stronie internetowej, a po cóż mamy dzielić się naszymi danymi personalnymi z innymi ludźmi? Taka sama sytuacja jest z założeniem konta poprzez konto Google.



Po wypisaniu podstawowych pól klikamy: "Zacznij czytać".


Przeniesie nas automatycznie na stronę "home" na której będą wszystkie polecane książki, nowe książki, polecani autorzy itp.


Macie już własne konto na wattpad.

Aby konto jednak nam prawidłowo działało trzeba na swoim e-mailu aktywować konto. Wystarczy jedynie w wiadomości z Wattpada kliknąć aktywuj konto. Po aktywowaniu przenosimy się od razu na swój profil.

Jak obsługiwać konto na wattpad?

Konto jest proste w obsłudze. Aby się nauczyć je obsługiwać wystarczy tylko kilka minut.


Klikamy w nasze konto, które znajduje się w prawym górnym rogu.


Po kliknięciu wyświetli nam się lista z opcjami.



Opcja numer jeden: "Mój profil".

Kiedy klikniemy "Mój  profil", czyli pierwszą opcję dostaniemy się na nasz profil.



Możemy na nim zmienić swoją nazwę użytkownika, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle.

Aby zmienić cokolwiek na swoim profilu musimy kliknąć "Edytuj profil". Oznaczony został kołem szczerbatym.


Po kliknięciu na przycisk pojawia nam się takie coś:


Po kliknięciu na obszar kółeczka możemy zmienić nasze zdjęcie profilowe, po kliknięciu na przycisk "Zmień zdjęcie w tle" możemy zmienić tło, a po kliknięciu na pole "Pełne imię" możemy zmienić swoją nazwę użytkownika.

W tej chwili przenosimy się na moje pierwotne i prawdziwe konto na wattpadzie.


Na tej stronie, czyli na naszym profilu możemy wyczytać ilość prac, konwersacje na naszym profilu, użytkowników, których obserwujemy i naszych zwolenników, czyli osoby, które obserwują nas.
Ponownie przenosimy się na konto powstałe do napisania tego postu.


Możemy również dodać listę lektur oraz opis. 

Po kliknięciu w "Dodaj opis" możemy napisać naszą miejscowość, opis, który może zawierać tylko 2000 liter i cyfr oraz witrynę internetową.

Po wykonaniu naszego opisu wystarczy kliknąć przycisk "Zapisz zmiany" znajdujący się w prawym, górnym rogu.

Aby utworzyć listę lektur wystarczy kliknąć przycisk "Utwórz listę lektur", bądź "Creative Reading List".


Po kliknięciu możemy nadać nazwę swojej liście lektur.


A następnie kliknąć "Create List".

Mamy teraz swoją własną listę do której możemy dodawać książki innych użytkowników.

Po wyjściu z tej listy możemy dodawać inne listy do bliblioteki.


Jeśli zastanawiacie się teraz gdzie do jasnej cholery jest ta lista skoro nie ma jej na profilu to wytłumaczę, że lista znajdzie się na profilu dopiero po dodaniu książki do listy lektur.

Opcja numer dwa: "Skrzynka odbiorcza".

Są to wiadomości na privie. Możemy pisać z innymi użytkownikami prywatnie.

Opcja numer trzy: "Powiadomienia".

Przenosimy się z powrotem na moje konto.


Kiedy otrzymujemy powiadomienie koło naszego profilu pojawia się czerwona kropka. Po wejściu w opcje możemy zobaczyć czerwoną kropkę z liczbą powiadomień. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni na inną stronę.


Mamy tam powiadomienia o nowych wpisach, dodaniu naszych książek do listy jakiegoś użytkownika, ilości nowych obserwujących i o nowych częściach książek dodanych przez innych użytkowników.

Opcja numer cztery: "Kanał informacyjny"


 Jest to nic innego jak reklamy.  Mamy  tutaj polecanych autorów, polecane książki i ostatnie przeczytane książki z naszej biblioteki. Jest tutaj także ile komentarzy i gdzie napisała taka i taka osoba, kto dodał jakąś książkę do danej listy itp. W skrócie są to reklamy typu Polsat i rozszerzone powiadomienia.



Opcja numer pięć: "Prace".


Umieszczone są tutaj nasze opowiadania. Podane jest ile dana praca ma wyświetleń, poleceń i komentarzy. Pod każdym opowiadaniem napisana jest data ostatniej aktualizacji, czyli wstawienia nowego rozdziału.


Trzy linie po lewej stronie każdego opowiadania służą do przeciągania prac. Można zamieniać je miejscami, a wtedy na naszym profilu będzie pokazywana kolejność w której zostaną one umieszczone.

Obok każdego opowiadania są pokazane:
a) statystyki - ile osób, w jakim dniu przeczytało nasze opowiadanie.
b) udostępnienie- po kliknięciu przycisku istnieje możliwość udostępnienia naszego opowiadania na takie strony jak: Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr, Google + oraz e-mail.
c) trzy kropki - jeśli je klikniemy będziemy mogli usunąć nasze opowiadanie lub opublikowane treści.

Pod opcjami naszego opowiadania istnieje przycisk "+ Nowa część". Po jego kliknięciu możemy stworzyć nową część naszego opowiadania.

Na samej górze, tuż pod "Moje prace" i obok "Opublikowane" jest przycisk "Wszystkie historie".


Po jego kliknięciu wyświetlą nam się wszystkie nasze napisane opowiadania. Niektóre z nich nie są jeszcze opublikowane, więc nie wyświetlają się w zakładce "Opublikowane", bądź na naszym profilu.


Jeśli natomiast klikniemy przycisk "+ Nowa Opowieść", wtedy przeniesiemy się na stronę na której możemy napisać nasze opowiadanie.

(Jak napisać opowiadanie pojawi się na samym końcu).

Opcja numer pięć: "Biblioteka". 


W bibliotece umieszczone są wszystkie opowiadania, które czytamy, bądź przeczytaliśmy. Pod okładką każdego z opowiadań jest pokazane ile przeczytaliśmy (z niewiadomych powodów opowiadania czytane przeze mnie na telefonie nie wyświetlają ile przeczytałam danej książki). 

W "bibliotece" mamy trzy kategorie:
1)  "Obecne odsłony" - opowiadania w trakcie czytania.
2) "Dodaj do archiwum" - lektury, które po dodaniu do archiwum możemy przeczytać bez internetu.
3) " Lista lektur" - opowiadania, które umieściliśmy do dodanych wcześniej list.

Opcja numer sześć: "Zaproś znajomych".



Umieszczone są tutaj osoby, które możemy śledzić. Możemy dodać naszych znajomych na wattpad poprzez e-mail, Facebook i Twitter.

Opcja numer siedem: "Language".


Za pomocą tej opcji możemy zmienić swój język. Jeśli wybierzemy język polski polecane nam są tylko opowiadania w wybranym języku.

Jeśli wybierzemy już język wystarczy kliknąć "Zapisz". 

Opcja numer osiem: "Pomoc".




Niestety pomoc na Wattpadzie występuje tylko w języku angielskim, hiszpańskim i tureckim.

Możemy tutaj napisać dołującą nam niewiadomą, a po wyszukaniu pokaże nam się prawdopodobna pomoc. Istnieje jednak możliwość, że nie ma instrukcji obsługi w problemie, który posiadasz.

Opcja numer dziewięć: "Ustawienia". 



W ustawieniach możemy zmienić nazwę konta, hasło, e-mail, nazwę, datę urodzenia, płeć, miejscowość, język i itp. 

Opcja numer dziesięć: "Wyloguj".

Ta opcja jak już nazwa wskazuje służy do wyjścia ze swojego konta.

Obsługa pomarańczowego paska na górze ekranu.

1) Poprzez kliknięcie loga "Wattpad" przenosimy się na stronę główną.

2) Poprzez kliknięcie "Odkryj" możemy wybrać gatunek książki, która nas interesuje.


Po kliknięciu gatunku zostajemy przeniesieni na stronę z opowiadaniami tego gatunku.


3) Poprzez kliknięcie "Twórz" możemy stworzyć nowe opowiadanie, bądź nową część opowiadania.

4) Poprzez kliknięcie "Społeczność" możemy dojść do: nowych klubów, nagród, konkursów, autorów i zakładki #JustWritelt.


WSZYSTKIE OPCJE SĄ W JĘZYKU ANGIELSKIM.

5) "Wyszukaj historie i użytkowników". Jak nazwa wskazuje służy ono do wyszukiwania fraz i autorów.

Jak napisać opowiadanie?

Wbrew pozorom jest to dość łatwe zadanie. Jak człowiek nauczy się odpowiednich rzeczy wszystko wydaje się być łatwe.


Tak wygląda strona na której tworzymy nasze dzieła. 

Na samej górze w lewym rogu jest zapisany stan opowiadania: "Szkic", jeśli piszemy, bądź "Opublikowane", gdy wprowadzamy poprawki po opublikowaniu. Obok stanu opowiadania znajduje się liczba słów, których użyliśmy do napisania opowiadania.

Dużo osób uważa, że jest ograniczona liczba słów do 500, ale to nie jest prawda. Czasem kilkakrotnie trzeba zapisywać część opowiadania, ale jest możliwe napisanie długiego opowiadania. 

W prawym górnym rogu są przyciski: "Publikuj", aby opublikować napisane opowiadanie, "Zapis i podgląd" - dzięki tej opcji możliwe jest zapisanie nie ukończonego opowiadania i jego podgląd, czyli jak widzi to czytelnik oraz trzy kropki.

Trzy kropki służą do kilku opcji. Po kliknięciu na ten znak wyskakuje nam kilka opcji:


1) Widoczność: służy ona do określenia dostępu dla czytelników. Jeśli będzie publiczne to każdy będzie mógł je przeczytać, jeśli będzie prywatne tylko Ty i osoby Cię obserwujące będą mogły przeczytać ten rozdział.

2) Dedykacja: dedykację można dodać dopiero po opublikowaniu rozdziału. Służy ona do zadedykowaniu komuś danego rozdziału. Musi to być jednak nazwa użytkownika.

3) Obsada: służy ona do napisania sławnej osoby i bohatera, który występuje np.


4) Link zewnętrzny: służy on do przekierowania użytkownika na dany obraz, filmik, bądź stronę.

5) Rewizje: opcja ta służy do przywrócenia stanu kopii roboczej.

Pod paskiem naszych głównych opcji znajdują się dwie inne opcje:


Po kliknięciu pierwszej z nich możemy dodać zdjęcie lub gif do naszego opowiadania, a po kliknięciu drugiej opcji możemy dodać filmik z Youtube.

Aby go dodać trzeba wpisać link w okienko, które nam wyskoczy.


Pod wszystkimi opcjami mamy tytuł naszego rozdziału. Możemy nazwać nasz rozdział jak chcemy.


Jak już zajmiemy się wszystkim możemy zająć się pisaniem naszego opowiadania.

WSKAZÓWKI:
♥ Nie pisz z błędami. Nikt nie lubi czytać opowiadań w których w co drugi wyrazie występuje błąd. Jeśli, więc nie jesteś pewien czy dobrze napisałeś dane słowo sprawdź w Google lub w słowniku.
♥ Nie zapominaj o znakach interpunkcyjnych. Interpunkcja jest bardzo ważna, ale nie rzuca się tak bardzo w oczy, jak w przypadku błędów ortograficznych. Niestety kropki, przecinki, średniki itp. są potrzebne w opowiadaniu.
♥ Nie pisz za dużo pogrubionym, bądź pochyłym tekstem. Jeśli człowiek zbyt dużo będzie czytał złą czcionką to grozi to bólem oczu itp.
♥ Miej oryginalny pomysł. Każdy potrafi przepisać opowiadanie innego człowieka. Sztuką jest napisać je samodzielnie.
♥ Staraj się dodawać rozdziały w równych odstępach czasu. Nie uważasz, że ktoś może stracić zainteresowanie opowieścią, która nie pojawiła się przez miesiąc?

Mam nadzieję, że Wam pomogłam. Jeśli macie z czymś problemy, a nie napisałam ich tutaj to śmiało zadawajcie Wasze pytania w komentarzach. Postaram się na nie odpowiedzieć, bądź opisać je w następnym poście.

34 komentarze:

  1. Cześć :).
    Mam pytanie czy jest taka możliwość na wattpadzie,żeby napisać do kogoś wiadomość prywatną?
    A jeżeli jest, to mogłabyś napisać jak to zrobic na telefonie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Istnieje taka możliwość. Żeby z niej skorzystać na telefonie trzeba wejść w profil użytkownika, a następnie na samym dole telefonu pojawia się szary pasek. Jako ostatnią ikonkę masz znaczek listu. Klikasz na niego i po chwili możesz napisać wiadomość prywatną do tej osoby.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak otwierać linki zewnętrzne w czyimś opowiadaniu na telefonie? Wiele osób dodaje linki zewnętrzne do np.epilogu a na telefonie chyba nie można ich otwierać��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś z aplikacji to bezproblemowo wyświetlają Ci się linki zewnętrzne do obrazów i filmów itd. Mogą nie wyświetlić się linki zewnętrzne do stron internetowych.

      Usuń
  4. Jak usunąć konto na Wattpadzie? ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw musisz wejść na Wattpada na komputerze (lub korzystając z telefonu włączyć opcję „Wersja na komputer”), po zalogowaniu się przejdź na „Ustawienia”. Po prawej powinno Ci się wyświetlić Twoje profilowe, niżej tło, następnie „Przyciski obserwuj”, „Wklej to na swoją stronę”, a pod tym znajduje się „Zamknij konto”. ��

      Usuń
  5. Dziękuję bardzo <3 Zapraszam również na moje konto na wattpad :https://www.wattpad.com/user/kadisug/activity

    OdpowiedzUsuń
  6. A jest jakieś ograniczenie do książek w bibliotece?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o prywatną to nie znalazłam jeszcze takiego ograniczenia. Jeśli jednak chodzi o listy lektur to istnieje ograniczenie do 200 książek na jedną listę. W ten sposób zapełniam już 3 podstawową listę lektur.

      Usuń
  7. Jak pisać kursywą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W trakcie pisania książki po zaznaczeniu danego fragmentu pojawiają ci się dodatkowe opcje pisania. Tam możesz wybrać jaką czcionką chcesz pisać. Istnieje jednak ograniczenie do jednego akapitu, więc po użyciu entera trzeba powtórzyć całą operację.

      Usuń
  8. Witam

    Mam taki inny problem z Wattpadem. Otóż czy da się jakoś ustawić podgląd wyświetleń opowiadania tak aby ukazywał wszystkie kraje? Obecnie mam liczone tylko z USA, a np. wiem że sporo osób z Polski czyta moją amatorszczyznę. W praktyce to głównie z naszego kraju. Chciałbym mieć realny podgląd na statystyki, a nie tylko z jednego kraju.

    Z góry dzięki za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzebuję więcej szczegółowych informacji m.in: jaki język masz ustawiony do opowiadań oraz do użytkowania strony. Jeśli nie masz ustawionego języka polskiego jako podstawowego języka opowiadań to publikujesz swoje książki na amerykańskim serwerze, co nie oznacza jednakże tego, że Polacy nie mogą czytać Twoich książek. Co do realnych statystyk to oceny są podsumowane ze wszystkich krajów, bez względu na język użytkownika. Jeśli jednak chcesz sprawdzić ile osób z danych krajów czyta Twoje opowiadania to możesz wejść w "prace" -> kliknąć swoją książkę -> "demographic" -> przesunąć kursorem myszy na sam dół strony i znaleźć "country". Tam masz podane w procentach ile osób czyta twoje książki (wyświetlenia). Jeśli Ci nie pomogłam w Twoim problemie to proponuję skontaktować się z polskimi przedstawicielami Wattpada.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Witam mam pytanie, jeśli założyłam konto przez fb to na moim profilu pojawia się "nazwa facebook profile" i jeśli inni użytkownicy w to wejdą przekierowuje ich na mój profil na fb. Czy dam radę usunąć to z mojego profilu czy muszę usuwać całe konto?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy można mieć prywatną listę lektur?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry, czy jest taka możliwość, aby wattpad źle działa lub wymagał aktualizacji? Bo z moim kontem jest coś nie tak i pewne funkcje mi nie działają. Jeśli jest tak, jak podejrzewam, to gdzie mogę znaleźć aktualizację?
    Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam problem z wattpadzie wylogowałam się się i nie pamiętam hasła i poprosiłam o zresetowanie hasła i nie otrzymałam email

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam takie pytanie. Co trzeba zrobić, żeby zdjęcie w komentarzu działało. Słyszałam coś o tym, żeby dopisać jakąś końcówkę do końca linku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy da się sprawdzić kiedy opowiadanie zostało napisane?

    OdpowiedzUsuń
  15. A jak to jest z wyświetleniami? W sensie, jeśli przeczytam swój własny opublikowany już rozdział, to czy będę to miała liczone jako wyświetlenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dokładnie ale u mnie się to liczy więc raczej tak

      Usuń
  16. A na telefonie jak pisać ? Bo niewiem

    OdpowiedzUsuń
  17. Cześć!
    Czy można zmienić status swojej powieści? Kiedyś zmieniłam historie na zakończoną ale teraz postanowiłam ją jednak kontynuować ale nie wiem jak zmienić status. Proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  18. Cześć!
    Mam dość poważny problem. Wylogowałam się z konta aby przejść na drugie (w obydwóch mam takie samo hasło) ale nie mogłam się zalogować na to drugie jak i już na to pierwsze, pomimo wpisywania wszystkiego dobrze zaczęło mi wyskakiwać powiadomienie aby zresetować hasło żeby móc się zalogować więc kilknełam opcję zapomniałam hasła i wpisałam swój email ale znowu wyskoczyło mi że nie znaleziono użytkownika (choć wpisałam wszystko dobrze, sprawdzałam kilka razy). Problem polega na tym że właśnie nie wiem jak je zresetować. Ogółem korzystam z telefonu i aplikacji. Bardzo mi zależy aby móc się zalogować i żeby nic mi się nie usunęło bo mam wiele ważnych rzeczy na obydwóch kontach których później trudno by mi było znowu znaleść. Proszę o odpowieć🙏

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć,mam pytanie.Jak chcę kliknąc opublikuj,wyskakuje mi okienko z tagami itd i gdy wszystko wypełniłam,klikam w opublikuj i nie działa to.Co tam trzeba w tym okienku pozaznaczac,żeby sie opublikowało?Juz dwie czesci książki opublikowałam,ale trzeciej nie umiem.Proszęe szybko o odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałam się zapytać czy mogę korzystać z wattpada na komputerze, ale ofline?

    OdpowiedzUsuń
  21. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  22. Można byłoby zobaczyć książki które się czytało na wattpad wiesz taka hjstoria

    OdpowiedzUsuń
  23. mam pytanie jesli mamy opowiadanie po angielsku bo wybralismy ale czy da sie zrobic ze te opowiadanie angielskie bedzie po polsku by przeczytac bo widziałam ze da sie ale nie pamietam jak bo przyjaciel pokazał na temtyce opowiadania z angielskiego zrobił na polski ale orginał był po angielsku prosze szybko o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam pytanie, jak ustawić żeby miejsce czytania na bieżąco się zmieniało? Bo za każdym razem jak wchodzę w książkę mam od początku 1 rozdział

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz to skomentuj. Będzie mi bardzo miło!

Copyright © 2016 attighter.blogspot.com , Blogger